AD (728x60)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bu Blogda Ara

Blogger tarafından desteklenmektedir.

en çok hangi dizileri izliyorsunuz

sergiler

“Belgeler’16” sergisinde buluşan Galata Fotoğrafhanesi Belgesel Fotoğraf Programı 2016 Dönemi katılımcısı fotoğrafçılar, anlattıkları sekiz görsel hikâye ile izleyicileri, hayatı oluşturan önemli detaylardan bazılarına odaklanmaya davet ediyor. Barbara Yoaf Karyo, Berk Demirbaş, Enes Uzuntaş, Güven Kebeci, Handan Akgün, Nilüfer Demir, Nuray Aydın ve Sevim Gündoğdu'nun fotoğraf serilerinden oluşan “Belgeler’16” sergisi; görsel hikâye anlatıcısı olan belgesel fotoğrafçılarının metropollerden kırlara, aile bünyesinden mahallemize kadar varolan bir zamansallık anını gösteriyor. Bilinçsizce vakit geçirdiğimiz mekânlarda, yok ettiğimiz önemli detayları ele alan sanatçılar, görselliğin dilini kullanarak bir norm yaratıyorlar. Barbara Yoaf Karyo, Yahudi geleneğinde 12 yaşına basan kız çocuklarının “Bat Mitsva” adı verilen dini bir törenle yetişkinliğe geçişini kabul eden anı, çocukluk ve ergenlik arasında kalma hallerini bizlere aktarırken; Berk Demirbaş ise, İstanbul’un artık devasa bir şantiye olduğu şu günlerde büyük projeler arasındaki ufak detaylardan birisi olan eski İstanbul apartmanlarını hatırlatmayı hedefliyor. Bu kentin insanlarına yarım asırdan fazla zamandır yuva olmuş apartmanların ortak akıbetini, onlardan birisi olan Şişli’deki Viktorya Apartmanı üzerinden anlatan proje, kentin görsel kimliğinin ve sosyal dokusunun nasıl dönüştüğünü aktarıyor. Mekân ve yok olan bir bilincin ayrıntısına girerek bellekte bir anı bırakıyor.

Enes Ümit Uzuntaş, Sığınık işlerinde sığınmacıların yaşamlarını yansıtırken; Nuran Aydın ise Çay Toplayıcıları adlı çalışmasında çocukluk anlılarına inerek, yıllarca devam eden ritüelde varlığını ortaya koyduğu bir dönüşümü sergiliyor. Handan Akgün, Uganda Restoran isimli çalışmasında İstanbul’un tarihi yerlerinden Kumkapı’da bir yaşayış biçimine ve anılarına dokunarak, bizleri Afrika ülkelerinden gelen insanların uğradığı bir mekâna götürüyor.

​Nilüfer Demir, Hacıahmet isimli işinde göç, göçmen olmak, kent, köy, mekân-insan ilişkisi gibi kavramlara yönlendirirken; Güven Kebeci ise Tohum adlı işinde aidiyet ve göçebelik kimliklerinin üzerine giderek bir sorgulama gerçekleştiriyor. Sevim Gündoğdu, Huzur isimli çalışmasında İstanbul’un karmaşası içinde yer alan; ancak iyi bir şekilde saklanarak yaşayış dokusunu bozmayan eski bir İstanbul evinin hikâyesini izleyiciye sunuyor.

Kaynak:http://www.artfulliving.com.tr/sanat/detaylardan-belgelere-i-13952

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Popüler Yazılar

Popüler Fotoğraflar

Kültür ve Sanat Noktası

Copyright © Şeyler | Designed by Templateism.com